Pagina's

dinsdag 24 maart 2009

Een vliegende kraai vindt altijd wat

Naar aanleiding van een interessant artikel in NRC next genaamd Mag het een zuinig lampje minder zijn? Energiezuinige producten besparen nauwelijks energie als ze steeds groter en sneller worden zocht ik op internet naar de online versie ervan (om het te bewaren - het origineel bevat koffie- of theevlekken en scannen is sowieso meer werk dan opzoeken en opslaan..)


Het complete artikel ben ik nog niet tegengekomen (nu wel - 14 april), wel de website opgericht door de schrijver ervan: Kris de Decker. Gelukkig: ook een RSS feed beschikbaar. Deze heeft een plekje gevonden in mijn Netvibescollectie, die inmiddels 11 tabjes bevat. Deze Kris de Decker schrijft over techniek, en aangezien ik tamelijk a-technisch ben is het een prestatie om dan door mij toegevoegd te worden aan Netvibes. Hij schrijft artikelen als "Waarom de elektrische auto geen toekomst heeft". Ik hou van mensen die niet kritiekloos achter elke hype aanlopen en dat ook nog goed kunnen onderbouwen.

(tekening van Milo, hiervandaan)


In ieder geval, tijdens het zoeken naar genoemde artikel stuitte ik op het weblog van de tekenaar die de bijbehorende illustratie gemaakt heeft, Milo. Ook heel leuk, heeft ook een weblog, gaat ook naar Netvibes. Hij vertelt iets over zijn manier van werken en in het voorbijgaan meteen over de aktuele onderwerpen en bladen waarvoor hij zijn tekeningen maakt. Zo heeft hij iets gedaan aan het Darwinjaar en daar zet hij daar wat eigen gedachten en links bij. Zoals een link naar deze (helaas niet in te sluiten) clip van Fatboy Slim.


Terug naar Kris de Decker. Wat vinden jullie van dit artikel dat ons eigen vak betreft?

Zo werkt het met lezen: je komt steeds meer interessante dingen tegen waar je vervolgens weer meer over wilt weten. Het leven is gewoon te kort (en dan moet je ook nog een groot deel van de tijd naar je werk..).

5 opmerkingen:

  1. He Annelies, ben bezig met ding 14 en wilde even met je Chatten maar helaas je bent niet online.

    groet Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het leven is te kort...
    Ja, als je hier gisteravond was geweest dan wist je nu dat dat niet zo hoeft te zijn... Zie verslag in de Heerenveense (interne) Nieuwsbrief.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb het al eerder gezegd ik kom uren te kort op een dag en voor sommigen is het leven echt te kort

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Annelies,
    Ik ben op zoek naar een web 2.0 toepassing en heb nu bij jouw ding 17 nog een reactie geplaatst. Heb me nu bedacht dat dat geval bij jou allang in de mottenballen zit, dus daarom even deze mail.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Bildtstar,
    Valt mee hoor, ik krijg bericht in gmail als er een reactie geplaatst is. En ook in Netvibes trouwens. Ik heb zelfs al geprobeerd te antwoorden.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails