Pagina's

zondag 22 maart 2009

#20 Muziek online

'k Heb een tijdje Pandora gebruikt, maar die doet het niet meer in Europa. Dat werkte ongeveer net als Last.fm. Een tijdje geleden heb ik me aangemeld bij Deezer. Je kunt afspeellijsten maken en deze zijn op je blog of in Netvibes te plaatsen. Deezer is Frans van origine, heeft volgens mij minder muziek beschikbaar dan Last.fm en schijnt nog wat last te hebben van kinderziektes. Maar goed, het is vergelijkbaar met Last.fm, dus ik hou het eerst maar bij één inschrijving. De afspeellijst zit (voorlopig even) in de rechterkolom van m'n blog.

Op de site van Computer!Totaal staat een vergelijkend overzicht van verschillende muziekdiensten.
Kluun heeft een leuk stukje over Last.fm geschreven.

Hoe ging dat vroeger? Je had een radio-cassetterecorder en als er een leuk nummer op de radio voorbijkwam drukte je gauw op 'record' en 'play'. Meestal miste je dan het begin en
eind van het liedje, want daar werd doorheen gepraat. Nu kan dat nog steeds, er zijn heel handige programmaatjes om muziek van internet op te nemen, zoals bijvoorbeeld de gratis
(Duitse) No23 recorder. Van praten heb je geen last, maar je moet wel op het goede moment op de opname- en stopknop drukken.

Mooie toepassing van onze zuiderburen: aanbevelingen van Last.fm opnemen in de catalogus van de bibliotheek, met een link naar de beschikbaarheid in de collectie. Dat moet in Nederland toch ook te regelen zijn?

1 opmerking:

  1. Mooi zoals jij bij elk onderdeel alles even in perspectief plaatst, verwijst naar nuttige aanvullende informatie en tips geeft. Van jou lijstje ken ik natuurlijk vooral Cat Stevens, leuke muziek. Uit de restanten van een vorige relatie kan ik de klanken van Enya nog opdiepen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails