Pagina's

zondag 8 februari 2009

#11 Wiki's ontdekken

Toch nog wat tijd om 1 van de 2 huiswerkopdrachten af te ronden.

Een berg leeswerk weer, en dan staat er onderaan de opdracht: Wil je nog meer lezen over wiki’s, ga dan naar .. Laat maar even, de hoofdlijnen zijn nu wel duidelijk.
Wiki's bieden zoveel handige en nuttige mogelijkheden dat het kiezen nog moeilijk zal worden!Voorlopig zie ik vooral toepassingen binnen het bedrijf. Voor communicatie met onze bezoekers is een weblog waarschijnlijk handiger. Voor boekbesprekingen en dergelijke zijn er volgens mij handiger toepassingen dan een op zichzelf staande wiki als deze. Ik denk niet dat je dit in iedere vestiging moet willen beginnen. Straks kunnen lezers hun reacties op boeken kwijt in de aquabrowser via Discoveries als het goed is, toch?

Voor intern gebruik zou onze organisatie een wiki kunnen gebruiken. Met organisatie bedoel ik: het cluster. Een provinciale wiki is te uitgebreid lijkt mij. Dan zijn het weer een paar enthousiastelingen die bijdragen leveren en de rest kijkt af ten toe wat er gebeurt. Als ik de voorbeelden bekijk op de beginpagina van Google Sites dan zie ik mooie toepassingen, en het geheel is goed te integreren met Google Docs. Zoals hier en daar al genoemd wordt: bij projecten kunnen wiki's prima ingezet worden om alle beschikbare informatie en bijdragen te verzamelen.

1 opmerking:

  1. Annelies we hebben voor ding 11 en 12 TWEE weken. Pas op 23 februari hoef je weer aan iets nieuws te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails