Pagina's

zondag 5 april 2009

Meer concurrentie voor al@din?

Er is weer een concurrent voor al@din in het leven geroepen.Ilse Media heeft Goeievraag.nl gelanceerd. Na inschrijven kan iedereen vragen stellen en antwoorden. Met vragen èn antwoorden kun je punten verdienen. Die punten leveren je behalve roem niets op. Je kunt bij het aanmelden aangeven wat je specialiteiten zijn en op basis daarvan worden vragen toegestuurd waarop je misschien het antwoord weet. Het antwoord dat het beste beoordeeld wordt krijgt de meeste punten. Op de antwoorden kan trouwens ook weer gereageerd worden. Goeievraag is ook op Twitter actief.

Waarom verdwijnen sokken in de wasmachine?
Hoe is het 'domme blondje' ontstaan?
Het is leuk om eens een tijdje op de site rond te snuffelen, maar bij sommige vragen en antwoorden rijzen de haren je te berge. Neem deze: Waar krijg je allemaal kanker van?

Het blijkt dan al gauw dat iedereen zich specialist mag noemen. Het systeem van punten voor vragen en antwoorden werkt in de hand dat het maar al te vaak ontaardt in vragen òm het vragen en zo veel mogelijk antwoorden geven zonder eerst eens even een goed onderzoekje te doen ("ik denk dat het komt door.. ")Wat ik me ook afvraag: wat voor belang heeft Ilse bij deze site? Nergens staat reclame en het vragenstellen is uiteraard gratis. Naamsbekendheid?Frankwatching heeft de site ook al bekeken. Kijk vooral eens naar de 3e reactie op zijn bericht.

Voorlopige conclusie: leuk, maar ondanks het hoge 2.0 gehalte zou ik een serieuze vraag liever aan al@din stellen. Goeievraag ziet er uit als een populaire kloon van antwoord.bibliotheek.nl. Toch is al@din langzamerhand wel eens aan een facelift toe om al die concurrentie het hoofd te kunnen bieden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails