Pagina's

dinsdag 13 januari 2009

Biebfeed

Met behulp van http://page2rss.com/ kun je volgens de geleerden een feed maken van websites die geen RSS aanbieden, zoals bijvoorbeeld onze eigen bibliotheeksite. Meteen uitproberen natuurlijk, maar wat krijg je dan? De openingstijden, die dagelijks veranderen op de voorpagina, worden als nieuwtje gezien en bijvoorbeeld ook een pagina die wèl aangemaakt maar nog niet actief is, zodat de link doodloopt. Met elk zinnetje dat je op de website verandert is een onderwerp meteen weer een nieuwsitem geworden... Ik ben bang dat dit op veel websites zonder RSS hetzelfde zal zijn. Maar tussen de rommel in staan inderdaad ook de echte nieuwtjes, dus het is een oplossing voor wie echt geen zin heeft om een site steeds in de gaten te moeten houden.
Na deze cursus gaan we gewoon met zijn allen een bieblog (mèt RSS) bijhouden!


Alle nieuwsbrieven en feeds houden ons goed op de hoogte van alle nieuwtjes. Wisten jullie al dat er een koffiezetapparaat ontwikkeld wordt dat draait op Windows? Op het schermpje kun je bijvoorbeeld het weerbericht bekijken. Kijk, dat soort nuttige informatie mis je anders zomaar :)

7 opmerkingen:

  1. Goedenmiddag Liesblog,

    Ik heb geprobeerd de feed van Nu.nl toe te voegen, maar ook hier wilde de netvibes (zou het toch familie zijn van Dr. Phibes, een beroemdheid uit de jaren 70) niet aan de nu.nl feed. Zo is het plaatsen van andere feeds inmiddels gelukt, dus "Het daget in de oosten" als het ware.

    In noflike dei fierder

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Sam,

    Je bent helemaal los zie ik.
    Nu.nl heeft een hele serie feeds, dus je kunt uitkiezen. Als je op het RSSknopje helemaal bovenaan de pagina klikt krijg je de hele lijst op je scherm. Dan kies je uit wat je wilt volgen, bijvoorbeeld economie (denk het niet eigenlijk). De snelkoppeling kun je kopiëren en in je netvibes plakken via de optie 'Een feed toevoegen'. Alhoewel, mocht je 'cartoon' proberen, die gaf bij mij een foutmelding.

    Beantwoord jij met je natuurwetenschappelijke knobbel nog even mijn vraag over de stervormige zon op de foto??
    Groeten, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is mooi om je blogs te lezen. Al die ervaringen van jou maken mij lekker lui, hoef ik allemaal niet meer te doen a.h.w.:-). Ik vind feeds trouwens een mooie uitvinding en tegelijk vind ik het te veel van het goede. Als je niet oppast zit je de hele dag op je feeds te klikken om de nieuwtjes bij te houden. Ik heb jaren elke ochtend de krant gelezen, de laatste twee jaar niet meer. Ik moest even wennen maar uiteindelijk vind ik het wel prettig. Lekker rustig om niet elke brandhaard te weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet het er bij jou al prachtig uit, het is te zien dat jij al aardig meer ervaring hebt dan de meesten van ons. Het geeft mij in ieder geval de nodige inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Annelies de foto's in de dia-voorstelling zijn vast van jouzelf: prachtige foto's. Ik wil ( net als Yteke) ook nog uitvinden hoe ik dat moet doen. Ben nu nog druk bezig mijn foto's op mijn pc op te ruimen en te ordenen en ik kom wel mooie plaatjes tegen. Volgens mij zit in ding 6 en 7 iets van foto's, zal er vast iets van leren.
    Vandaag is onze laptop ermee opgehouden, hopen dat hij te repareren is en maar hopen op een snelle levering van laptop via het werk. ( MT leest ook mee toch)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ingrid, vervelend dat de laptop de geest gegeven heeft. De laptop via het werk kan nog wel eens even op zich laten wachten hoorde ik gisteren.
    Foto's uitzoken is inderdaad een boel werk, ik doe ook af en toe een stukje. Vanaf juli 08 moeten ze nog gesorteerd en hernoemd worden, dus het eind is nog niet in zicht. Gelukkig waren de vakantiefoto's al klaar..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Annelies,
    Zo, jij bent echt een kanjer op dit gebied. Ziet er idd mooi uit hoor en wat weet jij veel.
    Ik moet nog veel leren, een aantal termen zegt me nog niets. Maar goed stapje voor stapje kan ik straks bij de koffie weer meepraten.
    Groet Cobi

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails