Pagina's

woensdag 6 mei 2009

Terug van even weggeweest

Gisteren kwamen we terug van een paar daagjes bij de Oosterburen en morgen moet ik weer 'te werk', dus vandaag wordt besteed aan achterstallige mails en leeswerk. Dankzij de inhaalslagen van collega's die snel even de 23Dingencursus afmaken was mijn halve morgen gevuld met het lezen van hun epistels.

We (man, oudste dochter en ik) zaten in Annenwalde, een klein plaatsje bij Templin in het voormalige Oost-Duitsland. Templin ligt ten noorden van Berlijn in een gebied met veel bossen en meren.

Ons vakantiehuisje was simpel en had, zoals een goed Oostduits huisje betaamt, een paar gebreken (onbetrouwbaar warm water, losse strook aluminium als drempel, kapot kastdeurtje - niets onoverkomelijks). Het kostte 25 euro per nacht en het had zelfs verwarming, dus je hoort ons niet mopperen.

We hebben voornamelijk plaatsen bezocht waar we al eerder geweest zijn. Zoals dit idyllische plekje aan de oever van één van de meren bij het plaatsje Temmen in de Schorfheide:


De foto's staan op Picasaweb. Wie tips zoekt voor leuke plaatsen en huisjes (we hebben er al heel wat uitgeprobeerd) kan altijd bij ons terecht voor onafhankelijk advies, aangezien we niet op de loonlijst staan van de VVV van Templin.

Ze worden schaars, maar zo nu en dan zie je er nog eentje rondrijden:

4 opmerkingen:

  1. Hoi Lies,
    Dat ziet er mooi uit. En het lijkt me (in mijn geval even rekening houdend met twee kleine kinderen op de achterbank) ook goed te doen qua afstand (?) Wellicht het overwegen waard voor volgend jaar.

    Groeten,
    Gert an

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gert Jan,
    De afstand is best te doen, behalve als je zoals wij last hebt van wegwerkzaamheden. Maar dan nog valt het mee vergeleken bij Frankrijk bijvoorbeeld. Onze kinderen zijn ook meegeweest toen ze nog klein waren. De vele meren om in te zwemmen of varen vielen prima in de smaak! Het water is meestal prachtig helder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha die AnnaLiese,
    ik heb de links nog niet bekeken i.v.m. haast (ach ja). Jullie hebben het leuk gehad, met z'n drieën. Froukje paste op de katten en de geiten en de platjes (nu ik dit lees, wat bedoel ik hiermee?) enzovoort enzovoort?
    Oh, plantjes.

    Leuk eigenlijk dat je ook anderen op vakantie-ideeën brengt. Moet je nog wel ff melden via welke site ze kunnen rizzeleveren, maar dat had je vast ook al bedacht.

    Vandaag je kaart in de bieb ontvangen, dus is er eerder dan uzelve.

    Oant moarn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja en die trabantjes blijven maar rijden. Mijn broer had vroeger een vriend, die in het bezit was van een Trabant( ik spreek nu over 30 jaar geleden) en ij beweerde de gemakkelijkst te repareren auto te bezitten. Hij zei altijd, wanneer zijn Trabant weer ens niet in beweging was te krijgen: "Alle kearen as ik der hwat úthelje (onder de motorkap wel te verstaan) dan wol der wer ride". En zo geschiedde het enkele malen, tot op zeker moment hij staande achter zijn raam kijkend naar zijn Trabant op de oprit ineens zomaar uit het niets zijn Trabant in beweging zag komen, waarna het wagentje zich in zijn garagedeur boorde. Zonder ook maar een spier te vertrekken sprak hij de later legendarisch geworden woorden: "Dat nuvere ding!"

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails